28 jan 2011

Quilt voor in de huiskamer



Er zijn van die momenten dat je even op de bank wil liggen met een lekker dekentje. In mijn geval een oud dekbed. Dus besloten om een quilt (lappendeken, bestaande uit kleine stukjes stof) te maken na een bezoek aan een beurs in Leiden. Geweldig om een patroon en stof uit te zoeken. Moest natuurlijk wel wat strak zijn, de huiskamer is modern ingericht en moest natuurlijk in de juiste kleuren. In mei begonnen en nu ben ik zover dat ik kan gaan doorpitten. Dit is stikken door 3 lagen heen, waardoor de deken relief krijgt. Dus ik hoop dat ik er de volgende winter heerlijk onder kan liggen...kijkend naar de tv met warme chocolademelk???
(op de foto zit onderaan een beige streep. Klopt niet, patroon loopt echt helemaal door!)

1 opmerking:

Sjoukje zei

Hoe staat het met de quilt?? Hij wordt wel erg mooi.

Groetjes
Sjoukje